.
. . . Stationerne i sort/hvid.
Nedenstående stations-fotos er optaget dagen efter farvefotografierne på forrige "side" (26. september 1965) hvor Dansk Model-Jernbane Klub havde lejet et særtog til at gennemkøre strækningen.
Desværre medførte et svigt, at der ikke blev ordentlige fotos af strækningen før efter Tolstrup trinbræt --hvorved jeg uheldigvis ikke fik de fotos af strækningen, jeg bevidst undlod dagen før ! ! !
Ny Skive H
SVJ M 2 på my Skive H. - 26. september 1965. (evp) ^---v
Drejeskiven. - 26. september 1965. (evp)
Ny Skive Nord.
Skive Nord - venterumsbygningen - 1964. Foto: Ulf Holtrup / Signalposten.
. . . 26. september 1965. (evp) ^---v
SVJ M 2, L 66 og H 45.
26. september 1965. (evp)
Tolstrup trb.
Tolstrup trb, set i retning mod Spøttrup. - 1964. Foto: Ulf Holtrup/Signalposten.
Ved Tolstrup trinbræt - ca. km. 6,0.
SVJ No 1 + B1, - 26. september 1965.
Hem. - km 7,5.
"HEM"
SVJ No 1 + B1.
SVJ No 1 + B1 ved Grove trb.
Grove trb. - - ca. km 8,7.
Grove trb. - - - - - - - - - - - - - - - ^---v
Brøndum - km 10,6.
"BRØNDUM"
Volling trb. - ca. km. 11,6.
( SVJ No 1 + B1.)
Volling trb.
Balling - km 12,8.
"Hele sognet er mødt frem, men det er kuns fordi, ---der er gratis kaffe, når det hele er forbi" ! ! !
Svinefolden.
Svejgaard trb. - ca. km. 14,3.
"SVEJGAARD"
Svejgaard trb.
RAMSING - km 15,9.
Svinefolden.
Ved Grundvad bæk mellem Ramsing og Vejbyvad, --ca. 500 m før Vejbyvad.
Grundvad bæk. ---- - - - -- ---
V. Grundvad bæk, på vej mod Vejbyvad.
Vejbyvad - km 18,2.
Endnu et eksempel på et tillempet stationsnavn, idet navnet "Vejby" allerede var optaget af en station på Gribskovbanen tæt ved Tisvildeleje.
Vejby kirke søndag formiddag i "kirketiden".
Vejbyvad station i modlys.
Se det tilsvarende farvefoto på forrige side, men også det tilsvarende foto af Vejbyvad på en nutidig hj.side
http://www.danskestationer.dk/svj/vejbyvad.php med et næsten ens foto fra 2006.
Vejbyvad. - 1964. Foto: Ulf Holtrup/Signalposten. (Svinefolden -nedenfor- står lige til højre --> )
Svinefolden.
Ved Viadukten.
Skønhed som De ikke aner,
findes langs de private baner.
Viadukten trb. - ca. km 20,2.
"VIADUKTEN"
SVJ No 1 og B1 på vej mod Spøttrup. ^---v
SVJ M 2, L 66 og H 45 på vej mod Skive.
Brodal - km 20,7.
"BRODAL"
SVJ M 1, Brodal. Udat. postkort.
Arkiv: Th. Rithmester.
Set i modsat retning (mod Skive). - 1964.
Foto. Ulf Holtrup/Signalposten.
SVJ M 2, L66 og H 45 på vej mod Skive.
Betryk trb.
SVJ M 2, L66 og H 45 på vej mod Skive. ^---v
Nørhede trb. - ca. km 23,4.
(SVJ No 1 + B1)
SVJ M 2, L66 og H 45 på vej mod Skive.
Borgen trb. - ca. km 25,3.
SVJ No 1 + B 1 på vej mod Spøttrup.
Trinbrætskuret flankeret af et par bænke , --den nærmeste fra en bænkevogn (H 45).
Skiltet, der -normalt- viser trinbrættets navn, er helt malet over med hvid maling, men . . .
. . . med lidt kraftig bearbejdning med lys og kontrast, kommer skriften frem alligevel.
Borgen Spøttrup.
SVJ M 2, L66 og H 45 på vej mod Skive. . . . ^---v
Spøttrup - km 26,6.
"Spøttrup"
Som nævnt i den historiske gennemgang hedder byen, hvori stationen er beliggende, Rødding, men da der ved Skive-Vestsalling Jernbanes anlæg allerede lå en Rødding station i Sønderjylland, gav man SVJ-stationen navnet Spøttrup efter den nærliggende gamle, kendte borg.
Indvielsen, 11. december 1924. (Signalposten)
Badetoget er ankommet. Udateret postkort, men badetogene kørte først i 1930´erne (se omtale på indledningssiden).
Har man tidligere set en endestation med gennemkørselsangivelse ??? Se nærmere på sidens sidste foto.
Har man tidligere set en endestation med gennemkørselsangivelse ??? Se nærmere på sidens sidste foto.
Ventesalen.
Remisen ved banens åbning i 1924. (Signalposten)
Remisen. 26. september 1965. ^---v
. . . alting har en bagside.
- o 0 o -
"Løsning"
Et spørgsmål om oplysning ! ! !
Forrige side: SVJ - Stationer.
Næste side: Randers-Hadsund Jernbane.