Seneste fotos.

Februar    2017.

Madopskrift-fri zone 


Rundt omkring i negativsamlingen / "arkivet" gemmer sig en masse fotos, som hverken passer ind hér eller dér. Nogle er måske led i en større serie fotos, --men en serie som ikke lige er planlagt til udsend- else i nær fremtid. Andre af disse fotos kunne måske have en slags berettigelse/interesse som "Dagens foto(s)", som en kommentar til det ene eller andet, men ellers uden sammenhæng med andet.

Tiden må vise, om det er noget, der falder i seernes smag, eller om der er fotografier nok ???

Nå, --man kan vel bare gøre, som de gør i fjernsynet: 

"Vende bunken", og køre på genudsendelser ! ! ! 

 Dagens foto(s) må forventes at stamme fra hele landet.

 

 

Brug af fotos/tegninger.

 

Da jeg modtager flere og flere ønsker om brug af mine fotos, bliver jeg måske nødt til at bringe lidt om mulighederne / ”reglerne” for brug af mine fotos her i ”siden”s hoved:

Der kan IKKE gives / vil IKKE blive givet tilladelse til brug af mine fotos på Facebook eller lignende ”sider” ! ! !  Skulle man alligevel "falde over"  evp-fotos på Facebook eller lignende "sider", er det helt sikkert et udslag af "uhøflig selvtægt".

Jeg finder det ganske utroligt, at nogle ikke kan holde "nallerne" væk fra andres private hjemmesider (uden at spørge først - uden at angive hvem / hvor man har dem fra).  Går de også sådan og "smårapser" i grønthandlerens fortovsudstilling, bare fordi det er muligt, og mens grønthandleren ekspederer en anden kunde og dermed ser den anden vej ? ? ? ! ! !    *) 

Brug på almindelige ”gammeldags hjemmesider” kan kun tillades på egne/private IKKE-kommercielle sider under den forudsætning, at fotografnavn: ”Foto: Erik V. Pedersen” bringes ved det pågældende foto. Link til min aktuelle side er ønskelig, men ikke en forudsætning.  Tilladelsen gælder naturligvis kun EGNE fotos (normalt de fotos, hvor der ikke er nævnt andet fotografnavn).  Ved andre fotos må tilladelse indhentes hos den/de aktuelle fotografer / negativejere.  Spørg, -hvis der er tvivl.

Ved alle ”tryksager” må aftale indhentes i de enkelte tilfælde.  Der vil sjældent være problemer til ikke-kommercielle formål, men må aftales.

 

Ved  kommercielt brug: Kun efter nærmere aftale.

Jeg er opmærksom på Ophavsretsloven og dens tidsmæssige begrænsninger / hhv. tilladelser, men forventer som almindelig ”høflighed”, at denne ophavsret bliver overholdt / opretholdt i hele min levetid. 

Herefter har jeg ikke planer om at blande mig. 

Ved eventuel overtrædelse kan jeg måske ikke gøre noget ved det- ”det er bare ærgerligt”, men så er det alene op til mig, at standse udlægningen af flere fotos ! ! !


----------------------


Til gengæld må jeg tilføje, at alt indtil nu er forløbet til ”rimelig stor tilfredshed” – De få kendte tilfælde er i reglen løst med et fornuftigt resultat.

 

 

(Skulle et foto eller to en dag have været vist før ! ! !  --  Beklager, så må det være "Et tilbageblik", som de skriver i TV-programmerne ved genudsendelser   ) 

  

( Prøv og se, ...på evp )

 

 

 

  . . . og husk så i øvrigt:

 

Vil man ha´ en hjemmeside i morgen,

så brug den i dag.


- - o 0 o - - 

 

 

Februar  2017.

 

Der kom en mail.

"Hejsa.

Sender lige et foto af Bjernæs Brugsforening, hvor man kan se de gamle roespor.
Lungholmskoven ses øverst på foto. Mener ikke at have set det før.

Mvh. K Hansen."

 

 

Bjernæs.

Bjernæs Brugsforening.   ---^v    (Kort: KMS / Geodatastyrelsen)

 

 

Opagerskov v. Vejleby.

Roebane.  Opagerskov v. Vejleby (Ved jordemoderhuset).  Ca.1954.   ---^v  (Kort: KMS / Geodatastyrelsen)

Med læsset tog og lokomotivet i denne ende,  ---på vej mod Maribo Sukkerfabrik.   Ca. 1954.
(Jordemoderhuset må have ligget / ligge lige udenfor højre billedkant.)

 

Tak til K. Hansen.

 . . . andre gerne at gøre ligeså ! ! !

 

Se evt:

På forum´et  "jernbanen.dk":   http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=34382  har Thyge Toylsbjerg-Petersen i den seneste tid bragt en række fine, gamle fotos fra de lollandske roebaner.  

 

 -  -

 

Søndags-ekstra.

Transformatorstationer.

Diverse pladetårne.

  

EASV nr. 449. Kongeaadal.Set fra nord ---^   og   fra øst  ---^    3. marts 1988.  Foto:  Jens Bruun-Petersen.

  

EASV nr. 449. Kongeaadal.Set fra syd ---^   og   fra vest  ---^    3. marts 1988.  Foto:  Jens Bruun-Petersen.

 

Tak til Jens Bruun-Petersen.

 

Lige til modeljernbanen.

 

  -

 

Færgen M/F SALLINGSUND.

Skibsvæft/Byggested:  Søren Larsen & Sønner A/S Skibsværft,  Nykøbing Mors.
Byggemateriale: Eg og bøg.  Maskine: B & W Alpha, 210 HK.


"Maskinen"

,,Maskinen,,   SALLINGSUND.   --   2. august 2001.   ^---vv


  
 - - - 
 

 - - - 

 

 -


Færgen M/F SALLINGSUND.

Skibsvæft/Byggested:  Søren Larsen & Sønner A/S Skibsværft,  Nykøbing Mors.
Byggemateriale: Eg og bøg.  Maskine: B & W Alpha, 210 HK.


"Maskinen"

,,Maskinen,,   SALLINGSUND.   --   2. august 2001.   ^---vv

 . . . . . . 117-1149.III.07a,,Maskinen,,SALLINGSUND.2.8.2001.JPG (387×575)

 

 

,,Maskinen,,   SALLINGSUND.   --   2. august 2001.

 

Se også den tidligere serie af / om færgen:   Feggesund-overfarten (Mors). 

 



"Bræjking nøws"

Netop i dag (nu forgangne) 24. februar 2017, blev den stadig tilbageværende Pinen/Plagen-færge, NÆSSUND, som nu er veteranfærge, genindsat i daglig drift på Næssund-overfarten, efter en større "overhaling".


M/F NÆSSUND :   Hvis man spørger mig, er dette en af de nydeligste blandt de små færger.  
Er det ikke den kønneste, er den -i det mindste- en af de aller-øverste i "finalen".

 


 -

 

Færgen M/F SALLINGSUND.

Skibsvæft/Byggested:  Søren Larsen & Sønner A/S Skibsværft,  Nykøbing Mors.
Byggemateriale: Eg og bøg.  Maskine: B & W Alpha, 210 HK

Byggeår: 1958 som ”PLAGEN”.

Til Sallingsund-overfarten og nyt navn ”SALLINGSUND”  1978. 

Ca. 1998 til Feggesund-overfarten som efterfølger for  færgen ”HANNÆS”.

M/F SALLINGSUND udfasedes i efteråret 2012 og blev i foråret 2013 solgt til en fremtid som husbåd.

-------------

Længde 29,13 m, bredde 7,59 m, dybgående 2,47 m, BRT 95.
Maskineri B&W Alpha. Fart 10 knob.

Antal passager 97.  Antal biler 12

Tidligere navne:
Plagen (1958-1978) - Sallingsund Færgefart
Plagen (1978-1980) - Viborg Amt
Sallingsund (1980-1997) - Viborg Amt.

Tidligere ejere:
Sallingsund Færgefart (1958-1978)
Viborg Amt (1978-1997) .


Styrehuset.

M/F SALLINGSUND.  Mors set fra "broen", set mod syd. ---^    
2. august  2001.   ^---vv

 . . . og set mod nord, Thy.


SALLINGSUND. Vogndækket: "Kontoret" / opholdsrummet
for billetsælgeren.   --   2. august 2001.



"Kælderetagen"

,,Maskinen,,   SALLINGSUND.   --   2. august 2001.

 - - - 

(Fortsættes)

 

Se også den tidligere serie af / om færgen:   Feggesund-overfarten (Mors). 

 

 -

 

 

SPOR  OG  BANER nr. 31 / Februar 2017.

er udkommet.

 

På tur i den danske provins.

Særtog på Troldhede-Kolding/Vejen Jernbane (TKVJ).

Løsninger til rangeropgaver.

Museumschefen taler ud.

Jubilæum på LSB.

Erindringer fra 46 år ved DSB.

Do og Dq - et par gamle godsvogne.

Nyt fra Nürnberg.

Bogen om Sydfynske Jernbaners rullende materiel. 

Ny håndbog om digitaldrift.

Do og Dq - postvogne fra F2010.

Rangeruheld i Næstved 1962.

Fuld værdi for pengene.

Ardelt- og Frichs-traktorerne.

Fantastisk flot model - men .

Bog om Horsens Privatbaner.

HOF-banen identificeret.

MIG, 2216.

Kvægtransporter dengang.

Det store lysshow.

Sporvogn på forsiden.

Mærks-containervogn fra PIKO.  /  På sporet af 2016.  /  OHJ set oppefra  en tilføjelse.  /  Et stort skrummel.

Fransk containervogn fra epoke IV.  /  Stadig flere VW.  /  Nyt træskur fra Model Scene.

Ns 1202 - en amerikaner  i Holland.  /  Spis dig mæt før togrejsen.  /  Sov sødt - nye vogne i spor N.

Rettelser.  /  Uden ord.  /  Lille mand, hvad nu ?  /  Langelandsbanen.  /  Fransk lyntog til superpris.

 

 -

 

DSB Mz lll på vej til Australien.    

Fotos:  Palle Klitgaard.

 







 

 

Mz lll paa vej til Australien.   --   Foto:  Palle Klitgaard.

 

Det sidste træk passerer Hovedbanegården.  Foto:  Palle Klitgaard.

 

Overkørslen på Kalkbrænderihavnsgade passeres for sidste gang af jernbanekøretøjer.   Foto:  Palle Klitgaard.

 

Omløb på Nordhavn ( her er det dog serie 2 ).   Foto:  Palle Klitgaard.

 

Kørsel ad det oprensede, men dårlige havnespor foregår i skridtgang under skarp inspektion !  
Foto:  Palle Klitgaard.

 

Et skilt var ikke opsat helt profilfrit og måtte lige korrekses !   Foto: Palle Klitgaard.

 

Tak til Palle Klitgaard.

 

 -

 

 

DSB Mz lll på vej til Australien.    

Fotos:  Palle Klitgaard.

 







 

 

I har ikke renset godt nok her ! ! !

 


For meget møg på de her kabler ! ! !   

 

Der er vist ikke nogen, der har kigget her ? 

 

Farvel til København, Mdt GB.

 - - -  

 

Er alt som det skal være ???   ^---v

 

 

Tak til Palle Klitgaard.

 

 -

 

 

DSB Mz lll på vej til Australien.    

Fotos:  Palle Klitgaard.

 







 

De første af de sidste er nu taget indenfor, her 1446 i Hal 2.

 

Den noget sent anmeldte inspektion er i gang.


De australske myndigheder har sendt Kerry Norton, som starter med at inspicere nogle mistænkelige banemotorbælge, her passerer jo luft med alt muligt i  !

















 

Et hold fra Sydslam renser videre på undervognen med bank og skrab efter at den er blevet højtryksspulet i Vaskehallen.

Trods de mange anstrengelser var der intet, der hjalp. Det var ikke den samme inspektør, som ved 2. serie
fastlagde den rengøringsstandard, som han kunne godkende. Den standard var nu ikke længere god nok,
og det hele blev kasseret ved ankomsten til Newcastle, Australien !

 

Det bliver man beskidt af !

 

Kerry Norton på bogieeftersyn.


 

Tak til Palle Klitgaard.



  -

 

Søndags-ekstra.

Transformatorstationer.

Diverse pladetårne.

Trsfst. VE st. 38,  Bleggaardsgade.  Vejle. Februar 1988.  Foto:  Henrik Borgen.

 

Endnu en gang må man konstatere, at der er nu noget særligt over fotos optaget i sol og sommer  --  selvom det også kan blive for meget.


Det er "godtnok" ikke nemt, at gøre alle tilfreds.















Trsfst.  Bredballe.   --   Februar 1988.  --> Foto: Henrik Borgen.

 

 

   

Trsfst. SAEF 6432 v. Tradsborg, Esbjerg.   --   3. november 1988.   Jens Bruun-Petersen.

 

Tak til begge fotografer.

( . . .  andre gerne at gøre ligeså ! ! !)

Lige til modeljernbanen.

  

 -

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Lidt diverse.

Små sporvogne - kraftigt sporskifte !   --   Sóller,  27. oktober 2016.

 

 . . .  

Sporskifte med meget mere.   --   Sóller,  27. oktober 2016.   --   Sporet, der var engang ! ! !

84-DSC02257.Soller.27.10.2016.JPG (800×532)

Omkring 1998 lavede man dobbeltspor hele vejen forbi facaden af stationsbygningen, men af en eller anden
grund har man fortrudt og ændret det - og derved efterladt lidt af dobbeltsporet.   --   27. oktober 2016

 

En kobling m. sikkerhedskæde og kabler. Sóller.   --   27. oktober 2016.

Den røde kæde øverst (kun plastik), er for at undgå, at passagerer forsøger at gå mellem vognene under
ophold ved stoppestederne.

 

 

ENDE. 

 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 11.

Bivogn no. 11,  Soller.   --   27. oktober  2016.   ^---vv

 

   

 

 

 

 

 . . .  

Bivogn no. 11,  Soller.   --   27. oktober  2016.


Bivogn no. 10.  Soller.   --   27. oktober  2016.   Koblingsdetailler i lighed med de øvrige fra B 11.


Næsten lige til modeljernbanen.

 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 11.

67-DSC01380.B11.Carrer de la Marina,Port de Soller.27. oktober 2016.JPG (800×544)

Bivogn no. 11.  Carrer de la Marina,  Port de Sóller.   --   27. oktober 2016.   ^---v

 - - - 


 

69-DSC01338.B11.Endestationen i Soller. 29. oktober 2016.JPG (800×533)

Bivogn no. 11.  Endestationen i Sóller.   --   29. oktober 2016.   ^---vv

 

 - - - 



Bivogn no. 12.

83-DSC01674.B3ogB12.Soller.27.10.2016.JPG (800×533)

B12 stod -sammen med B3- hensat langs vognremisen i original åben udgave.



 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 10.

Bivogn no. 10.  Endestationen i Sóller.   --   27. oktober 2016.   ^---v

 - - - 

 

Bivognene 10 og 11.  Carrer de la Marina, Port de sóller.   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 10.  Carrer de la Marina,  Port de sóller.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 10.   Carrer de la Marina, Port de Sóller.   --   29. oktober 2016.   ^---v

 - - - 


 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 9.

Bivogn no. 9.  Remisen.  Sóller.   --   27. oktober  2016.   ^---v

 - - - 

 

Stoppestedet Carrer Can Botana/Can Llimo.

Bivogn no. 9.  Tre vogntog mod Sóller er ved at afgå, begyndende langt forude, med eet vogntog af gangen.



Her anes netop alle de tre sydgående vogntog mod Sóller.   --   27. oktober 2016.

 

 

 

 

 

BYtrafik er udkommet  --  Et  STORT  nummer ! ! !


Et STORT nummer ! ! !

For første gang i bladets 53 årige historie, udgives det --som noget nyt-- i størrelsen A4.  Dermed håber man, både at kunne bringe fotos i større udgaver, lidt større skrift, men også at kunne bringe tegninger i større udførelser.



Af indholdet kan nævnes:

Ved årsskiftet.

Vinterarbejder (På sporvejsmuseet).

Sporvejsmuseet omkring årsskiftet.

Mallorcas rullende museum.

Aarhusgade Remise 1908-09.

Hemmelig hjælp til KS.

Dukke Lise tages ud af drift.

Aarhus Letbane tager form.

Svar på julequiz.

Mere hele billeder.

Interne foreningsmeddelelser.

Bagperronen.


T I L L Y K K E  med resultatet.

(Eneste lille anke, skulle da lige være, at nu kan de gamle og de nye årgange ikke længere stå ved siden af hinanden i bogreolen  :-(    )

 - 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 8.  

No. 8-11:   Så er vi ovre i de åbne, 2-akslede vogne, købt brugte i 1954, efter "hovedbyen", Palma Sporveje´s nedlæggelse. 

Bivogn no. 8.  Remisen,  Sóller.   --   27. oktober  2016.

 

Bivogn no. 8.  Av. de Christofol Colom. Sóller.   --   27. oktober 2016.

 


Motorvogn 24 med bivognene 8 (og 9) Carrer Can Botana/Can Llimo, på vej mod port de Sóller.  ^---v  
27. oktober 2016.

 

Motorvogn no. 3 og bivognene no. 7 og 8 (no. 8 er koblet på i Sóller, siden M3 og B7 var her sidst).  
Roca Roja.   --   27. oktober 2016.

 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 7.

 . . . . 

Bivogn no. 7, Håndbrenmsen.

 

Bivogn no. 7,  interiør.   --   27. oktober 2016.

 

 


 

 

Søndags-ekstra.

Transformatorstationer.

Diverse pladetårne.

SEAS-trsfst.  Mogenstrup Grusgrav.  17. maj 1988.

Foto:  Jens Bruun-Petersen.

 

 . . . 

SEAS-trsfst. Benløse By.   --   November 1987.   Foto:  Thomas  Alboeg Olsen.

Bemærk "øjenlågene" på SEAS-tårnene.

 

Tak til begge fotografer.

( . . .  andre gerne at gøre ligeså ! ! !)

 -

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 7.

 

 

 

 

 

 


 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 6.

Bivogn no. 6.  Carrer de la Marina, Port de sóller.   --   29. oktober 2016.

 

Bivogn no. 6.  Placa de sa Constitucio.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 6.  Carrer de la Marina.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 6.  Can Guida,Carrer Rvd. Miquel Rossello.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 6.  Endestationen i Sóller.   --   27. oktober 2016.

 

 

 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 5.

Bivogn no. 5.  Carrer de la Marina.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 5.  Can Guida,Carrer Rvd. Miquel Rossello.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 5.  Placa de sa Constitucio.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 5.  Endestationen i Sóller.   --   27. oktober 2016.

 

 

Bivogn no. 5.  Carrer de la Marina, Port de sóller.   --   29. oktober 2016.

 

 

 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

 

No. 3.

Bivognen no. 3 stod hensat langs vognremisen i Sóller i original åben udgave  (foto haves ikke  ).



No. 4.

Bivogn no. 4.  Ved Mallorca Dream Homes.-Monument.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 4.  Carrer de la Marina, Port de Sóller.   --   29. oktober 2016.   ^---vv

 

 

. . . og interiør:

Bivogn no. 4.  Carrer de la Marina.   --   29. oktober 2016.



 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

No. 1

Bivogn no. 1.  Remisen.  Sóller.   v---^   27. oktober 2016.

 

 

No. 2

Bivogn no. 2.  Krydsningsstoppested, Carrer Can Botana-Can Llimo.   --   27. oktober 2016.

 

Bivogn no. 2.  Carrer de la Marina.   --   29. oktober 2016.   ^---v

 

Bivogn no. 2. Carrer de la Marina, Port de Sóller.   --   29. oktober 2016.

 

 

No. 3.

83-DSC01674.B3ogB12.Soller.27.10.2016.JPG (800×533)

B 3 stod -sammen med B 12- hensat langs vognremisen i original åben udgave.

 

 

 

 

Søndags-ekstra.

Transformatorstationer.

Diverse pladetårne.


Transformatorst.  EFFLA.  Ringe.   Tegning  fra  10. september 1959.

EFFLA / Effla = Elforsyningsselskabet for fynske landdistrikter, Odense.


Transformatorst.  u.  angivelser.



  

RE 36 Rødby El... Vester Tirsted.   --   26. juni 1989.  ^---^ 


HUSK,


at mange af vore modeljernbaneforretninger allerede

har flere nydelige plast-udgaver af flere gamle typer transformatortårne, murede, betonstøbte eller pladetårne.







 








 

 

SEAS-trsfst.  November 1987.


Lige til modeljernbanen.


Tak til Thomas Albøg Olsen.

 -


 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.  --   Bivogne.

Jeg har nok ikke rigtig forstået den Mallorcanske måde at nummerere deres materiel på.

1-3   De tre første motorvogne (1913).

4  ?

5-6   De to første bivogne (1913) (tre ? --- en evt. tredie bivogn --nr. 4 ?) .

 

Motorvogn nr. 4 fra Bilbao.   Retur til Bilbao efter 1999.

Bivogn nr. 7 fra Bilbao.              ------ " --------- " ------

Hertil passer alt jo "rimelig godt",


-------------


 . . . men så fortsætter man nummerræken med bivogne i numrene 1-12,

og motorvognene 20-24 (25), men stadig med motorvognene 1-3 kørende i drift  ! ! !

 

 ? ? ?

 

Bivogn no. 5.

Bivogn no. 5 fra 1913, nu opstillet i Park i Soller.   --   28. oktober 2016.   ^---vv

 

 

 

 

 .. 

 

Bivogn no. 5 fra 1913, nu opstillet i Park i Soller.   --   28. oktober 2016.

 

No. 6.

Bivogn no. 6 - den originale - stod hensat bag vognremisen i Sóller, mellem venstre billedkant og træet.   

27. oktober 2016.   Foto.  Søren Gylden.


Tak til Søren Gylden.

 

 

 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.

Rullende materiel  --   i "model".  

 

Mellem Sóllers store flotte kirke og husrækken til højre, netop udfor sporvognen, til højre for, ligger en souvenir- og legetøjsforretning af ret pæn størrelse . . .












 




Motorvogn no. 21 ved  Església de Sant Bartomeu.
27. oktober 2016.



 . . . og lidt af udvalget ses her.   ^---vv

 

 

Den ene havde jeg et års tid inden rejsen modtaget som gave, den "hel-røde", men den anden . . . 

 . . . den måtte jeg have med, den var jo "rigtig teaktræsbeklædt".   Den skulle til København / Ballerup.

 

Næsten "Lige til modeljernbanen".  

 

 

 


 

 

Sporvejen  Ferrocarril de Sóller.  Mallorca.   --   2016.

Rullende materiel.


Motorvogn no. 23, den -foreløbig- sidste af de genopbyggede vogne.

Motorvogn no. 23.  Carrer de la Marina.   --   29. oktober 2016.

 

Motorvogn no. 23.  Krydsningsstoppested,

Carrer Can Botana-Can Llimo.   --   27. oktober 2016.


Motorvogn no. 23.  Ved Mallorca Dream Homes.-Monument.   --   27. oktober 2016.

 

Motorvogn no. 23.  Vognstyrerplads.   --   29. oktober 2016.

 

  

Motorvogn no. 23.


Motorvogn no. 23, Port de Sóller.   --   29. oktober 2016.



I et hjørne af værkstedet stod noget nyt:

Motorvogn no. 25.

Motorvogn no. 25,  Værkstedet, Soller.  Mallorca.  vv---^  27. oktober  2016.   


Motorvogn no. 25,  Værkstedet, Sóller.  Mallorca.   --    27. oktober  2016.


Godt ser det ud, det de laver.  Tilsyneladende har de prøvet det før ! ! !  De er i det mindste gode til det, --måske skulle de lige bruge gamle typer kærvskruer, hvor det kan ses ! ! !


For de "almindelige turister" er det vel bare en gaaammmel sporvogn,  når den kommer på gaden, og ser sådan ud:




--de sku´ bare vide ! ! !

 

 -

















































15303-Transf.EFFLA.Ringe.Tegn.10.9.1959.jpg


15304-Transf.u.angivelser.jpg



  

RE 36 Rødby El... Vester Tirsted.   --   26. juni 1989.  ^---^ 


SEAS-trsfst.  November 1987.   Foto: Thomas Albøg Olsen.










.

Atter må jeg se til "mit store forbillede",  Danmarks Radio / TV og konstatere:

 

"Der er opstået et teknisk problem, som vi arbejder på at løse   ---   indtil da, spiller vi et stykke musik":  https://www.youtube.com/watch?v=njdTB6HxTj8

.



Thyge Toylsbjerg-Petersen


Forrige side: Seneste fotos 2017 >>>
Næste side: Januar 2017.