Os der hader Facebook.

  

 

Seneste fotos.

November  2017.

Madopskrift-fri zone 


Rundt omkring i negativsamlingen / "arkivet" gemmer sig en masse fotos, som hverken passer ind hér eller dér. Nogle er måske led i en større serie fotos, --men en serie som ikke lige er planlagt til udsend- else i nær fremtid. Andre af disse fotos kunne måske have en slags berettigelse/interesse som "Dagens foto(s)", som en kommentar til det ene eller andet, men ellers uden sammenhæng med andet.

Tiden må vise, om det er noget, der falder i seernes smag, eller om der er fotografier nok ???

Nå, --man kan vel bare gøre, som de gør i fjernsynet: 

"Vende bunken", og køre på genudsendelser ! ! ! 

 Dagens foto(s) må forventes at stamme fra hele landet.

 

 

Brug af fotos/tegninger.

 

Da jeg modtager flere og flere ønsker om brug af mine fotos, bliver jeg måske nødt til at bringe lidt om mulighederne / ”reglerne” for brug af mine fotos her i ”siden”s hoved:

Der kan IKKE gives / vil IKKE blive givet tilladelse til brug af mine fotos på Facebook eller lignende ”sider” ! ! !  Skulle man alligevel "falde over"  evp-fotos på Facebook eller lignende "sider", er det helt sikkert et udslag af "uhøflig selvtægt".

Jeg finder det ganske utroligt, at nogle ikke kan holde "nallerne" væk fra andres private hjemmesider (uden at spørge først - uden at angive hvem / hvor man har dem fra).  Går de også sådan og "smårapser" i grønthandlerens fortovsudstilling, bare fordi det er muligt, og mens grønthandleren ekspederer en anden kunde og dermed ser den anden vej ? ? ? ! ! !    *) 

Brug på almindelige ”gammeldags hjemmesider” kan kun tillades på egne/private IKKE-kommercielle sider under den forudsætning, at fotografnavn: ”Foto: Erik V. Pedersen” bringes ved det pågældende foto. Link til min aktuelle side er ønskelig, men ikke en forudsætning.  Tilladelsen gælder naturligvis kun EGNE fotos (normalt de fotos, hvor der ikke er nævnt andet fotografnavn).  Ved andre fotos må tilladelse indhentes hos den/de aktuelle fotografer / negativejere.  Spørg, -hvis der er tvivl.

Ved alle ”tryksager” må aftale indhentes i de enkelte tilfælde.  Der vil sjældent være problemer til ikke-kommercielle formål, men må aftales.

 

Ved  kommercielt brug: Kun efter nærmere aftale.

Jeg er opmærksom på Ophavsretsloven og dens tidsmæssige begrænsninger / hhv. tilladelser, men forventer som almindelig ”høflighed”, at denne ophavsret bliver overholdt / opretholdt i hele min levetid. 

Herefter har jeg ikke planer om at blande mig. 

Ved eventuel overtrædelse kan jeg måske ikke gøre noget ved det- ”det er bare ærgerligt”, men så er det alene op til mig, at standse udlægningen af flere fotos ! ! !


----------------------


Til gengæld må jeg tilføje, at alt indtil nu er forløbet til ”rimelig stor tilfredshed” – De få kendte tilfælde er i reglen løst med et fornuftigt resultat.

 

 

(Skulle et foto eller to en dag have været vist før ! ! !  --  Beklager, så må det være "Et tilbageblik", som de skriver i TV-programmerne ved genudsendelser   ) 

  

( Prøv og se, ...på evp )

 

- - o 0 o - - 

 


  Husk:

 

Vil man ha´ en hjemmeside i morgen,

så brug den i dag.


- - o 0 o - - 

 

Man kan lige så godt glæde sig over billederne her -- de bliver vist alligevel ! ! !

. . . og en dag er det måske for sent.

 

 - 

 

 

 

 

 

21. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

Motorvogn nr. 1133.  Sofia.  Oktober 2017.   ^---vv
Bygget 1981-86 af ČKD Tatra.   Type T4DC.   Købt fra Halle i Tyskland, med samme nummer.

 

 

 

Bivogn nr. 202.  Sofia.  Oktober 2017.

Bygget 1981-86 af ČKD Tatra.   Type B4DC.   Købt fra Halle i Tyskland, med samme nummer.

 

 - 

 

20. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

Motorvogn(-tog)  815.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---vv

 

Motorvogn(-tog)  815.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---vv

 

Motorvogn(-tog)  817.   Sofia.   --   Oktober 2017. 

 

Motorvogn(-tog)  822.   Sofia.   --   Oktober 2017. 

 

Motorvogn(-tog)  831.   Sofia.   --   Oktober 2017.  

 

 - 

 

19. november 2017.  --  II

Sofia, Bulgarien.

Motorvogn(-tog)  806.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---vv


 

Motorvogn(-tog)  807.   Sofia.   --   Oktober 2017. 


Motorvogn(-tog)  810.   Sofia.   --   Oktober 2017. 


Motorvogn(-tog)  811.   Sofia.   --   Oktober 2017. 


Motorvogn(-tog)  812.   Sofia.   --   Oktober 2017. 

 

 

 - 


19. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

Motorvogn(-tog)  803.   Sofia.   --   Oktober 2017. 

Vognene 802 - 831 er bygget i 1987-88 i Sofia.  TypeT6M-700F og senere moderniserede.

Motorvogn(-tog) 805.   Sofia.   --   Oktober 2017. 

 

Motorvogn(-tog)  806.   Sofia.   --   Oktober 2017.    ^---v

 

Motorvogn(-tog)  807.   Sofia.   --   Oktober 2017. 

 

 - 

 

18. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

 
Motorvogn(-tog)  701.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---v

Vognene 701 - 723 er bygget 1986 i Sofia.   Type: T6M-700F og senere moderniserede, men tilsyneladende
på hver sin måde ! ! !


 

 

Motorvogn(-tog)  708.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---v

 

 

Motorvogn(-tog)  709.   Sofia.   --   Oktober 2017.

 

Motorvogn(-tog)  716.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---v

 

Motorvogn(-tog)  722.   Sofia.   --   Oktober 2017.   ^---v

 

 - 

 

17. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

Museumsbivogn nr. 501.  Sofia.  Bulgarien.   --   25. oktober 2017.   ^---vv
Bygget 1901 som motorvogn, men ombygget 2000 som bivogn.  BBC / Kardalev.

Man har ofte set gamle sporvogne, der endte som sommerhuse.  Her synes jeg næsten, man kunne får en
tanke om det modsatte:  Sommerhuset der endte som sporvogn.

Mellem 1901 og 1931 købtes der et stort antal sporvogne fra forskellige europæiske producenter. I 1931 begyndte Bulgarien at bygge deres egne vogne under tilsyn af en ingeniør Teodosiy Kardalev. Disse voggne kaldtes derfor efterfølgende for Kardalev-vogne.

 . . . 

 

Bivogn nr. 501.  Sofia.  Bulgarien.   --   25. oktober 2017.

 

 - 

 

16. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

Som det fremgik her på "siden" for en uges tid siden, var webmaster på "studietur" i fire dage sidst i oktober måned, med Sporvejshistorisk Selskab / Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm til Bulgariens hovedstad, Sofia.

I lighed med tidligere ture/rejser var der arrangeret et par "særtogsture" gennem byen gammelt materiel, og med rundvisning på de tilknyttede remiser.

Motorvogn nr. 92. Sofia.  Bulgarien.   --   25. oktober 2017.   ^---vv

 

Bygget i 1935, MAN / Siemens.

 

Motorvogn  92. Sofia.  Bulgarien.   --   25. oktober 2017.

 

 

 - 

 

15. november 2017.

Sofia, Bulgarien.

Som det fremgik her på "siden" for en uges tid siden, var webmaster på "studietur" i fire dage sidst i oktober måned, med Sporvejshistorisk Selskab / Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm til Bulgariens hovedstad, Sofia.

I lighed med tidligere ture/rejser var der arrangeret et par "særtogsture" gennem byen gammelt materiel, og med rundvisning på de tilknyttede remiser.

Allerede første hele dags formiddag kørte vi byen rundt med det første "særtog", hvilket -efter mine indtryk fra tidligere rejser- er en god "ting".  Derved ser en stor del af det kørende personale, at vi er i byen, og de ved lidt om, hvad vi er for nogle, når de pludselig ser 43 fotograferende overalt i byen.

 

Motorvogn nr. 35.  Sofia.  Bulgarien.   --   25. oktober 2017.   ^---vv

Vogn 35:  Byggeår 1924. Fabrikat:  Siemens & Halske.  Nu 2-akslet museumsvogn

 

Lidt besynderlig, ser den ud, med forstærkninger på vognsiderne, der egentlig kun består af den synlige bræddebeklædning.   Det oplystes på turen, at det var en -fra grusvogn- ombygget motorvogn, der her var
endt som museumsvogn.

Om udsmykningen var til ære for os, hørte jeg ikke, men mon ikke det var en "rest" fra en tidligere udflugts-
eller fest-kørsel, som vognen også kunne lejes til.

Motorvogn nr. 35.  Sofia.  Bulgarien.   --   25. oktober 2017.

SHS-turen er forbi efter et par timers kørsel på en grå og halvkold dag.  Herligt, at der var varme i vognen.

 

"Den sorte sejler"

Motorvogn nr. 35.  Sofia.  Bulgarien.   ^---v

Vor sidste aften, fredag, efter aftensmadens indtagelse og på vej "hjem" til hotellet, dukkede nr. 35 pludselig ud af mørket.  I et 45-graders sving, dukkede den op uden varsel og uden nogen form for lys -ude som inde. Virker noget som indvendig belysning, er det gennemskin/spejlinger fra forretningsvinduerne.   

Eet eneste lys kom der fra vognen --- ved bremsning var der rødt lys bagud i en "bremselygte".

. . . og tro nu ikke, at den kørte specielt langsomt af den årsag ! ! !


(Det var ikke efterveer af aftenens indtag af alkohol (to øl over hele aftenen), der var årsag til de noget slørede, bevægelsesuskarpe fotos.  Der var ikke tid til noget som helst andet end at trykke på knappen.)

 

 

 - 

 

14. november 2017.

SJS Cc 311 /  DSB 1304   --   1999 --  ?.

SJS Cc 311.  Jernbanemuseet.  Odense.   --   August 1999.   ^---v

 

. . . og nu:  DSB 1304:

DSB 1304.  Jernbanemuseet,  Odense.  Foto:  "Langelandsbanen".

 

DSB 1304,  Græsted.   Foto:  Th. Rithmester.


Se hele vognens historie her:    DSB CE 1304 


Tak til "Langelandsbanen" og Th. Rithmester.

 

 -

 

13. november 2017.

SJS Cc 311   --   1999.

SJS Cc 311 flyttes efter renovering til Odense. 
Centralværkstedet, København. --   Juni 1999.  ^---vv

 

I baggrunden ses Centralværkstedets gamle administrationsbygning.  Den venstre del begyndte dog som værkstedets lagerbygning (hovedlager), men blev i 1989 ombygget til kontorer, efter i en række år at have været uniformslager.  Den smalle del og den højre del  ---v   var den egentlige administrations-del.

SJS  Cc 311,  Centralværkstedet, København.    Næste stop:  Jernbanemuseet, Odense.

 

 

 -

 

12. november 2017.

Søndags-ekstra.

EFFO-trsfst. ORØ   --   1999.

  

EFFO-transformatorstation,  Orø.  August 1999. 


Havnefyr.  Holbæk havn.   --   August 1999.


,,Hjalm'',  Holbæk havn.   --   August 1999.


Lige til modeljernbanen.

 

 -

 

12. november 2017.

SJS Cc 311   --   1999.

SJS Cc 311.  Centralværkstedet, København.   Flyttes efter renovering til Odense.  --   Juni 1999.   ^---vv

SJS Cc 311. Historie, data, tegning, fotos m.m.

SJS Cc 311


Bygget af Atlas 1885. 1893 til DSB CE 1304. Ejes af NsjV. Odense 1999. Græsted 2008.

Personvogn. Storrum III kl med i alt 40 pladser. "Skovvogn" med åbne sider, midtergang og endeperroner. Olielamper. Skrue- og vakuumbremse (1886). Varmeledning fra 1891. Nr. 315-326: Tara 8,9 tons.

Overgangsbroer senest 1917. Udrangeret 1934. Ombygget 1934 af Cvk Ar til Telegrafvogn 37. Solgt 1969 til HgJK som SJS Cc 311. Restaureret 2012 som DSB CE 1304. Græsted 2012-16. I drift 2012-16.


SJS =  Sjællandske Jernbane Selskab.

 

Se mere på / kilde:   

DSB/S Cc 311    eller      www.jernbanen.dk




 

SJS Cc 311.  Centralværkstedet, København.   Flyttes efter renovering til Odense.  --   Juni 1999.

 

 -

 

11. november 2017.

Der kom en mail:

"Hej Erik.
 
Sjovt at se din første serie fra Sofia !  Sjovt for mig, fordi du viser en ex – Basler sporvogn bygget hos Schindler Waggon i Pratteln uden for Basel, hvor jeg var i udlands industripraktik i 3 1/2 måned i 1970 ! Dengang var Basel et sandt eldorado af veterankøretøjer hos begge sporvejsselskaber, BVB, Basler Verkehrsbetriebe og BEB, Birseckbahn, som kører ud til Dornach syd for Basel."

Linie 11 mellem Rainach og Aesch, Be 184 med to treakslede anhængere, som udelukkende blev brugt på den linje.


 

 

Lille uheld i Pratteln, hvor jeg boede under mit praktikophold. Linie 14 er næsten ved endestationen, men en folkevogn kom i vejen ! Jeg kom gående og tænkte, - ham i folkevognen har da ikke set sporvognen fra Basel ! Heldigvis havde jeg kameraet med !!  Endelig sker der noget i den lille by !

 

Endestation for linie 11, Arsch, Be 4/4 400 kører ind i vendesløjfen med to treakslede anhængere. # 400 eksisterer endnu som “Museumstram” indrettet som kørende restaurant. Den var allerede den gan kendt som “ Tante Chuggi”, eneste 4 – aksler indtil 50´erne.

 

 

Her har vi tanten igen med de sædvanlige 3 – akslere, venter på afgang på Aeschenplatz i Basel, endestationen for linie 11 og BEB.

 
"Schindler findes ikke mere, opslugt af Bombardier. Noget af det sidste de byggede var IC 2000 dobbeltdækkervognene, som DSB lejede 10 stk af 1998 – 2000. Jeg var selv med i projektet og besøgte bl. a. min gamle praktikplads ! 
 
Med venlig hilsen

Palle Klitgaard."

 

Tak til Palle Klitgaard.

Andre gerne at gøre ligeså.


 -

 

 

 

10. november 2017.

Der kom en mail:

"Hej Erik.
 
Sjovt at se din første serie fra Sofia !  Sjovt for mig, fordi du viser en ex – Basler sporvogn bygget hos Schindler Waggon i Pratteln uden for Basel, hvor jeg var i udlands industripraktik i 3 1/2 måned i 1970 ! Dengang var Basel et sandt eldorado af veterankøretøjer hos begge sporvejsselskaber, BVB, Basler Verkehrsbetriebe og BEB, Birseckbahn, som kører ud til Dornach syd for Basel."
 
BVB.  Be 4/4 400 fra 1914 på vej mod Aesch syd for Basel ( linie 11 )
 
 
BVB.  Det indre af en af de mange 2 akslede vogne.
Sikkert på en af de mange ture jeg tog med linie 14 fra Pratteln til Basel
 
BEB.   Be 4/2  11 fra 1916 på vej gennem villakvatererne i Arlesheim.
 
 
BEB.   Be 2/2  1 fra 1901 i Münchenstein, hvor BEB drejer fra BVB linie 11.
 
"Schindler findes ikke mere, opslugt af Bombardier. Noget af det sidste de byggede var IC 2000 dobbeltdækkervognene, som DSB lejede 10 stk af 1998 – 2000. Jeg var selv med i projektet og besøgte bl. a. min gamle praktikplads ! 
 
Med venlig hilsen

Palle Klitgaard."

 

Tak til Palle Klitgaard.

Andre gerne at gøre ligeså.

 -

 

 

9. november 2017.

DSB Mz lll på vej til Australien.    

 

Fotos.  Palle Klitgaard.

 

 

 

 

 

 

 

Mz lll 1443  iført nyt IR logo.   ^---v

1314-518.Mz lll paa vej til Australien.Foto.Palle Klitgaard.JPG

 

1428 og 14?? i arbejde.   Tak til Brian Atkins !

 

1443 på en specialopgave sammen med et par lokale kolleger.   Tak til Wayne Trowbridge.

 

Forspand i en 3 gruppe var ikke noget almindeligt syn hos DSB, men almindeligt her for at trække de store godstog op ad “bakken” fra havnene på østkysten.

 

 

Afslutning.

Da det hele var afsluttet efter “sidste læs”, blev det fejret ved en lille sammenkomst i en af de små haver i Pileallé, hvor de fleste involverede deltog. Her fra venstre Jesper Bjerg, Annette Lundsteen, Anders Hansen og Viggo Skov.

 

 

STOR tak til Palle Klitgaard for at give os dette fine indblik i den store opgave.

 

 

 

 -

 

 

8. november 2017.

DSB Mz lll på vej til Australien.    

 

Fotos.  Palle Klitgaard.

 

 

 

 

 

 

1429 og 1431 i arbejde, foto ukendt Independebt Railways medarbejder.   ^---v



Ombygningen af vognkassen med forstærkning af rammen efter ankomsten til Australien har utvivlsomt reddet mange  MZ III´erer i australsk tjeneste fra samme type skader, som ramte mange af dem i DSB tiden, --rammen
bukker i “det svage punkt” under førerrummet.    Her er det gået galt.   Ved en voldsom kollision i Botany ved
Sidney 18. december 2011 blev lokomotivet så skadet, at det blev udrangeret samme år og nedgraderet til reservedelslager.

Rammen er bukket, men nu bagved det forstærkede opråde.

IR foto.


1437 ( malet i Århus som eneste i serien ) og 1434 i nye, men smukke omgivelser.   ^---v

Fotograf og sted ukendt.

I tiden efter idriftsættelse i Australien landede der ret mange gode billeder på mit kontor, gode, men ikke altid med klar oprindelse.

1437 ( malet i Århus som eneste i serien ) og 1434 i nye, men smukke omgivelser.   ^---v

Fotograf og sted ukendt.

Tak til Palle Klitgaard.

 

 -

 

7. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

Dagens særtog med gammelt materiel:  LNJ M 4 - OHJ C 216 - DSB Mc 651.

Fra venstre DSB Mc 651 - OHJ C 216 - LNJ M 4.  Jægersborg.   --   August 2000.

 

LNJ M 4.   --   August 2000.

 

DSB Mc 651 - OHJ C 216 - LNJ M 4.  Brede.   --   August 2000.

 

DSB Mc 651 - OHJ C 216.  Nærum.   --   August 2000.   ^---vv

 

         ^---v         "Kan du huske dengang" ! ! !  

DSB Mc 651 - OHJ C 216 - LNJ M 4.  Nærum.   --   August 2000. 

 

 -

 

6. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

Sm 13, Værkstedet, Firskovvej i Lyngby.

LNJ Sm 13.  Værkstedet, Firskovvej.   --   August  2000.   ^---vv

 .. . 

 

LNJ Sm 13.  Værkstedet, Firskovvej.   --   August  2000.

 

 -

 

5. november 2017.

Hvad er dette ?

Hvad er dette ????

Når jeg kikkede ud fra mit vindue på 7. etage i Hotel Rila, Sofia, mødte jeg dette syn:  En totalt ovedækket

gårdsplads, ---og så alligevel ikke.    En forespørgsel i hotellets reception gav det resultat, at det var en gammel fredet kirke ! ! !     Nogle af de sidste minutter inden hjemturens begyndelse, måtte lige bruges til et par fotos.

  

=======================================================================                       


Sankt Nikolai kirke, ved Hotel Rila, Sofia, Bulgarien.

Sankt Nikolai Kirke (ikke at forveksle med den russiske Sankt Nikolaj Kirke, der også ligger i Sofia).


Ifølge et historisk tidsskrift fra 2009 *) blev kirken opført i det 13. århundrede omkring de tilbageværende elementer af det palads-kompleks, som Konstantin d. Store havde opført i Sofia under det Romerske Imperium. Efter sigende er delelementer af dette palads nu en del af væggene i den underjordiske del af Sankt Nikolaj Kirken. Kirkens helligdag er den 6. december og mange sofianere besøger hvert år kirken for velsignelse trods dens beskedne størrelse.

*) https://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_St._Nicholas,_Sofia

http://www.online.bg/kultura/my_html/2333/antichen.htm (den bulgarske kilde)

 

Kirkens bulgarske navn er Старинен митрополитски храм "Свети Николай Мирликийски чудотворец", som direkte oversat til dansk betyder ‘Den antikke bykirke Sankt Nikolaj, mirakelskaberen’ og har adressen ul. "Tsar Kaloyan" 8, 1000 Sofia Center.

Sankt Nikolai Kirke i Sofia.   --   28. oktober  2017.   ^---vv

 . . . 

Kirken er fredet, tilsyneladende MEGET fredet, og når man ikke må rive ned, --så må man altså bygge udenom.
Kirken var i brug under besøget, men da vore gensidige sprogkundskaber ikke lige var sammenfaldende ---så . .  ! !

 

Sankt Nikolai Kirke i Sofia.   --   28. oktober  2017. 

 

En idé til modeljernbanen ???  

 

 

Tak til Ditte Sofie Louw Wiberg,  Danmarks Ambassade i Sofia, Bulgarien.

 

 -

 

 

5. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

Værkstedet, Firskovvej i Lyngby.

LNJ Sm13.  Vkst. Firskovvej. Lyngby.   --   August 2000.


LNJ  Lm´er.   Vkst. Firskovvej. Lyngby.   --   August 2000.   v---^---v

 . . . 

 


 -

 


4. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

Jægersborg station.

LNJ Sm 13. Jægersborg.   --   August 2000.


LNJ Lm 22. Jægersborg.   --   August 2000.   ^---v

 

 

Værkstedet, Firskovvej i Lyngby.

LNJ Sm 13. Værkstedet, Firskovvej Lyngby (set fra Lm 22).  --   August 2000.  (<---Nærum/Jægersborg --->)

 

 -

 

3. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

Lyngby Lokal.

Lyngby Lokal st.   --   August 2000.

 

LNJ. Lyngby Lokal st.   Perronen for tog mod Nærum, set mod Nærum.   --   August 2000.

 

LNJ. Lyngby Lokal st.   Perronen for tog mod Jægersborg, set mod Jægersborg.  --   August 2000.  ^---vv

 

LNJ. Lyngby Lokal st.   Perronen for tog mod Jægersborg, set mod Nærum.  --   August 2000.  ^---v

.LNJ.LM 22.  Lyngby Lokal st.   Perronen for tog mod Jægersborg, set mod Nærum.  --   August 2000.

 

 

 -

 

 

2. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

(Jeg skal lige nævne, at billederne bringes i en lidt tilfældig rækkeføge -stort set- som de blev optaget undre flere kørsler frem og tilbage.   Det rettes der op på, når de lægges over på LNJ-siderne.) 

LNJ.  Ym.  August  2000.

 

Overgang v. Fuglevadsvej.   August 2000.        <--- Nærum / Jægersborg --->

 

 

Lyngby Lokalstation.

LNJ.  "Lyngby Lokal"   --    Perron for tog mod Nærum.   --    August 2000.   ^---v

Lyngby Lokal st.   Set mod Jægersborg.

 

 -

 

1. november 2017.

Lyngby - Nærum Jernbane,  100 års jubilæet 2000.

Brede trb.

LNJ LM 22.  Brede.  August 2000.   ^---v

 

LNJ YM 19.  Brede.  August 2000.

 

Ørholm trb.

LNJ YM 19.  Ørholm trb.  August 2000.

 

 

 

 -

 

 

 

 

 . 

 

 

 -       -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1364-DSC06687.Bivogn nr.501.Sofia.Bulgarien.25-10-2017.JPG

20. november 2017.  --  II

Sofia, Bulgarien.


Forrige side: Seneste foto(s) 2017 >>>
Næste side: Oktober 2017.