Kontrol- og vedligeholdelsescentret Cityring --  KVC.

 

Ret bestet er Kontrol- og vedligeholdelsescentret Cityring vel nærmest som en sporvognssløjfe i meget stor overstørrelse, idet metrotogene kommer ind fra forbindelsessporet fra "Ringen" og følger det nordlige skel mod DSB´s Centralværksted 0g derefter yderst mod vest svinger 180 grader rundt.

Efter denne sløjfevending er der mulighed for at køre direkte til nogle opstillingsspor, eller at køre ind mod selve vedligeholdelsesområdet, hvor man som det første møder en (to) sammenbygget rengørings- og vaskehal

Langs billedets højre overkant ses indkørselssporet og man aner den store vendesløjfe i baggrunden.

Øverst til venstre ses de to sammenbyggede rengørings- og vaskehaller. Bag denne vaskehal og de store stabler (af ?) kan man meget svagt ane forbindelsessporet til opstillingssporene, fire spor hver med plads til fire togsæt (øverst til højre).

 

Sporviften foran rengørings- og vaskehallen . . . 

 . . . og hallerne med vaskehallen til venstre.

 

Ventilationsanlæg.


Den fremtidige vaskehal.

 

Set mod øst og bl. a. transformatorstationen.

 

 

 

 

 

"Nix pille"

 

 

Moderne sporlægning.

 

 

 

 

 

 

Værkstedshallen.

 

Løftearrangementer, hvor togsættene kan løftes op til en passende arbejdshøjde.   ^---vv

 

 

 

 

 

 

 

. . . når man ser det hele sådan lidt fra oven . . . 

 

 

Serverrummet på 1. sal.

 

  

Enkeltkomponenter og . . .

 

 

Administrationsbygningen.

Receptionen.

Den kommende reception.

Det var begrænset, hvad der ellers var at se --  en stribe tomme, halvfærdige lokaler, --kommende kontorer.