Gribskovbanen i model.

 

 

 

 

Kildeport trb.  1969 og 2002.

 

GDS.  Kildeport trb.   --   2. marts 1969.   ^---v

 

 

Bemærk, at tegninger og fotos kan ses under http://evp.dk/index.php?page=oktober-2012 (21. oktober)

 

 
Kildeport trb.   --   2. oktober  2002.   ^---vv

 

 

Kildeport trb.   --   "Lige til  modeljernbanen".

 

   

1:87-model af Kildeport trb. 

De hvide striber på taget: Taget er fremstillet af alm. hvidt A4-kopipapir kørt igennem fotokopimaskinen med et sort forlæg (laser-kopier). Som tiden går, "gnides" lidt af det sorte farvepulver af og giver de hvide striber, der er udmærkede her, til illustrationsforhold.   ( http://www.mjk-h0.dk/evp_Df/1615-GDS.%20Kildeport-tegning.evp.jpg ) 

Skal skuret en dag i brug, får det lige lidt (tyndt lag) sort skosværte - giver en tilpas mat overflade.

 

Som det ses er taget løst -foreløbig- af illustrative årsager.

 

 

Gribsø  trb.   --   2002.

 

 - - -

 

Gribsø  trb.   --   2. oktober  2002. 


 

Gribsø trb.   --   "Lige til modeljernbanen".

 

 

1:87-model af Gribsø trb. 

Modellerne (væggene) er fremstillet af 0,8 mm krydsfinér, ridset som planker med en passerspids. Tagkonstruktionen af div. smålister (fra hobbyforretningen) og farven / bemalingen er foretaget med svenskrød træbeskyttelse.

(  http://www.mjk-h0.dk/evp_Df/1618-GDS.%20Gribsoe-tegning.evp.jpg  )

 

 

Storkevad trb.   --   1966.

 

GDS. Storkevad trb.   --   August 1966.   ^---v
Foto:  Jesper Reinfeldt.

 

 

Storkevad trb.   "Lige til modeljernbanen".

 

1:87-model af Storkevad trb.

(  http://www.mjk-h0.dk/evp_Df/1621-GDS.Storkevad-tegning.evp..jpg  )

   

Senere fjernede man plankerne for forreste fag (herunder forsiden), så skuret nu var helt åbent. Kun var taget understøttet af de to hjørnestolper (efter, eller på grund af hærværk ???).

 

 - o 0 o -

 

 


Forrige side: Amagerbanen i model.
Næste side: Kalvehavebanen i model.